1 Haziran 2009 Pazartesi

GEÇİCİ İKİ ANAARILI KOVAN SİSTEMİ



Bu sistemde alt ve üstte bir anaarı bulunuyor. Kısa ve bu kısa sürede yogun nektar akımlarında işe yarayacak br sistem. Ben bu sistemi Trakya için düşündüm. Trakyaya temmuz bir gibi gideriz o günlerde ayçiçekler açmaya başlarlar. Temmuz 20 de sagıma geçilir, hatta 20 geç bile kalınır. Öyle bir nektar gelirki gelen baldan dolayı anaarı yumurta atacak yer bulamaz. Günlük anaarının kapasitesi 1,500-2000 yumurta dersek, en düşügünü alalım, alttaki anaarı 20 günde 30 bin üsttekide 30 bin yumurta atar. Buda Trakyada bir kovanda 60 bin tarlacısı demek oluyor. Bu uygulamayı kalabalık arıdada yapmıyoruz . Ben alt ve üstte 5-6 çıtalık arılarda uyguladım. Sonuçları hep birlikte görecegiz. 10 kovanda bu uygulamayı başlatmıştım birisi anaarıyı kesmiş, diger 9 tanesi yumurtaları döşemeye başlamışlar.
Bu işin uygulanması ise kattan ikinci kovana çıkış vermek, birde iki bölmenin arasında birbirrine kokuyu geçiren örtü tahtası var. Tabiki örtü tahtasının ortasında havalandırma teli bulunuyor.
Normal bir kovanda o dönemde, 30-40 bin tarlacı varken bu sistemdeki kovanlarda 60-80 bin tarlacı olacak, varın siz düşünün gerisini.
Birde Trakyada bazı yerli arıcılar dışardan gelen arıcılara sizin arınız bizim balları topluyor, bizim arılarımız bal yapmıyor demekte. Admın arısına bakıyorsun, alt kat dolmamış,üst kata iki çıta çekmiş aşagıdan, ayçiçek açmış diyorki bu arı bir teneke bal yapacak, yapar çok beklersin.

Hiç yorum yok: