8 Ekim 2009 Perşembe

VARROA MÜCADELESİ

Varroa mücalesini siz ne şekilde yaparsanız yapın, kovanlarda yavru faliyeti devam ediyorsa sonuç almak o kadar zorki.
Trakya bal sagımından sonra başladığımız mücadelede hala tam başarı sağlayamadık.
Çok enterasan bir durum var, üç sefer fulimetril birer hafta arayla, üç sefer amitraz 4 gün arayla, iki sefer kaumafos etken maddeli müadele edildi. Hala kovanlarımda kanatsız arılar görmekteyim.
Bazıları bizim arılarımızda varoa yok desede, bu seneki gibi varroa bollugu yoktu. Bu sene kovanlarda yavru faliyeti hiç durmadı.
Bu durumu nasıl izah edeceğimide bilemiyorum. Bir türlüde izah yapılmalı, ben yukarda saydıgım mücadeleleri yaptım ve hala başarılı olamadım. Başkalarıda övünür bizim kovanlarda varroa yok diye, benimde övünebilmem için yukarda saydıklarıma ilaveten yıl boyu hiç ara vermeden mücadeleye devammı etmeliyimki?
Marangozdaki en son kalan 20 kovanımı faliyete geçirmek için hacı çalışmalara başladı. 20 kovanın altlarına spot delecegi ile delikler deliyoruz. Alttan havalandırmalı kovanlar devreye girdikçe eskileri aktarıp boşa çıkanları delecegiz. Formik asitle mücadelede gerekli buharlaşmayı sağlayamayacagımı düşündüğüm için formik kullanmıyorum. Şimdiki havalandırmalarımla çok sorun yaşarım.
Bu kış ise kesinlikle oksalik asit uygulanacak.
Varroa mücalelerini boşa çıkaran bir başka olumsuzluk ise komşu arılıklardır. Ben gene yukardaki uygulamaları yapmama rağmen bu hafta sonu komşularımızdan, bu arılığın sahibi gelmiş. Bazı katları indirmişler, ve istifleyip böyle naylonlamışlar.
Mademki arılıga gelmişler hemende varroa mücadelesi yapılmış. Kovanların önlerinde amitraz içerikli ilaçların kutuları vardı. Demekki ben yanlış yapıyorum, ayda yılda arılarınızın yanına gittiğinizde bir mücadele yetiyor demekki. Bu arılıga iki ayda bir sefer gelindi şimdiye kadar. Varın gerisini siz düşünün.

Muhteşem abiyle konuşuyordum, baktım yerde bir varroa maduru ve maduriyete sebep olanda baş tacı gibi durmakta.

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Bak adam 2 ayda bir uğrayıp ilaçlıyor demekki onda varroa yok olsa hiç böyle yaparmı senin gibi habire ilaçlardı:))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

:=))

Muhteşem abi yapılan mücadelere göre bir tane varroa kalmaması lazım desek olmaz. Bu kadar zarar vermemesi gerekirdi demek daha doğru olur ama ne iş anlamadım, hala kanatsız arı var, tek tükte olsa sinir oluyorum.

Unknown dedi ki...

ali abi bendededurum senden aşağı değil fazlası varda eksiği yok benim yaptığım uygulamaların ama gel görki kanatsız olayı yinede devam etmekte ne yapacağımı şaşırdımya mücadele etmeseydik ne olacaktı belkide mücadele etmemiz varovanın artışını sağlamakta kim bilir.?