4 Aralık 2009 Cuma

KREM BAL

Kovadaki bal bundan 6-7 gün öncesi sıvı bir baldı. Geçenlerde Mehmet Yüksel tarif etmişti, krem bal nasıl hazırlanır diye. Yani elinizdeki balı krem bal yapabilmek için her gün olmak kaydıyla 5-6 gün karıştırmak gerekiyor.

Karıştırma süresi ise günlük 5 dakika deniyor ama ben o kadar uzun süre karıştırmama ragmen bal kremleşti.Bayagı yorucu bir iş, bazı uyanıklar matkabın agır devirinde karıştırma işlemini gerçekleştirmekteymiş. Normal şartlarda kendisi kristalize oldugunda bu bal çok sert oluyordu. Benim dikatimi çeken ise, bu balı karıştırmasaydık bu bal kristalize olması belkide bir ay sürecekti. Fakat karıştırıldıkça havayla temasmı kristalleşme yapıyor anlamadım. Sonuçta bu akışkan bal kristaller haline gelmiş durumda ve adınada krem bal deniyor. yani ekmege sürülebilir ve akmaz.


Ali Şekerli abimizle konuşurken dediki, bir arkadaşı bal yemezmiş. Krem balı öğrendikten sora ise bal yemesi aşırı derecede arttı diyordu.


Ayrıca bu bal yurt dışında diğerlerinden daha yüksek fiyata satılmaktadır.



Bu filimi çekerken gördüğünüz gibi bal kovası havalanıyor, bir elimde makina var, bir elde karıştırıcı, ve kıvamın daha iyi görülmesinede sebeb oldu. Ayrıca Saim Gürel kardeşimizde krem bal yapmış ve bize Akbaba köyünde espirili bir şekilde ikramda bulunmuştu, espiri ise şuydu, Ali abi bakın Mehmet Yüksel bize krem bal yollamış::))

7 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Biliyorsun biz Saim Bey'in krem balının tadına bakamamıştık.Ehh hazır sen yapmışken diyorum,bize de ayırırsın artık:)

Unknown dedi ki...

Ali abi balı üretenler pazarlamasınıda yapmalılar,çeşitli
doğal bal ürünleri ile müşterilerin
ilgisini çekmemiz şart ve krem balı bunlardan biri,bal seven büyük küçük çoğu kişinin sevdiğini söyleyebilirim,kolay gelsin afiyet bal olsun.

muhteşem turunç dedi ki...

Abi Mehmet Yükselede kırıldım şimdi bak bize niye göndermemiş:)ama şaka bir yana bende evde denedim bunu bayağı hoş bir tadı var görünümü var..

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Ya şimdi bal yiyesim geldi güzelde gözüküyor valla yaglı ekmek üstüne bal nede güzel gider yiyeyim yiyeyim hadi bana afiyet size sohpet olsun kolaygelsin

Unknown dedi ki...

Krem bal nefis gözüküyor içinde ne olduğu belli olmayan saralle yiyeceğine,krem balı ekmeğin üstüne sürüp yemek daha sağlıklı olur gibime geliyor.

ARICILIK VİDEOLARI dedi ki...

Slm Yusuf, ben krem bal ayırmasına ayırırımda ne zamana gelip tadacaksınki.::))

Mehmet bizde arıcıların balını kendisi satması kadar karlı iş yoktur. Toptana çalıştığında çok ucuzluyor ballar. Ben aslında espiri olsun diye yapmıştım. Sen krem balı yapılışını bizle paylaştıgında ilk bende yapacagım diyenler arasında Zafer Anlayışlı abimiz vardı, dedim aman sen yapma ben yaparım::))
Daha öncede kendisi invert şurup yapmıştıya::))
Afiyetle yiyecem, sanki doktoramı yaptık dimi.... kırılmış sana:))


Aaa Muhteşem abim sen niye kırılıyorsunki. Krem bal dedigin nedirki.

Aliosman abi bu Trakyayada ayçiçek balları içinde bir çözüm olabilir, sizde deneyin. Bal karıştırıldığında bir şeyler oluyor ve yumuşak donuyor, normal Trakya balı dondugunda bıçagı sokamazsın içine çok sert olur bilirsiniz.
Ben 5 dakika karıştırın diyorlardı 2-3 dakka ancak karıştırmışımdır. Genede kısa sürede kremleşti.

Bal aslında Emrah en kıymetli yiyeceklerden birisidir. Bir seminerde miktar olarak bir kibrit kutusu kadar balın insana bir gün harcayacagı enerjiyi verir diye dinlemiştim. Ne kadar doğru kim ölçtü bilemiyoruz.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,krem bal, bal tüketimini olumlu etkilemesini dilerim.70 milyoninsanın yaşadığı ülkemizde bal üretimi zorlama rakamlarla 85 milyon kg mış.Hala gerçek bal üreten arıcı kardeşlerimiz balını satmakta zorlanmaktadır.Saglıcakla kalın.