11 Ağustos 2008 Pazartesi

80 BİNLİK ARI KOVANLARI

En yüksek verimler 80 binlik kovanlardan yapılır.Yapılan araştırmalar 20 ful çıta arılı kovan 80 bin kovan demektir.
Kovan başına bu uygulamalarda sezon iyi giderse alınacak bal 80 kg.dır.Aynı kovanı bölün ikiye ve gene işler yolunda giderse iki kovandan alacagınız bal 40 kg.dır.
80 binden az ve fazla arı sayısı bal üretim etkinligini düşürür.Bu ne demek derseniz 80 bin nufuslu bir kovan arı başına bal üretim etkinli 1 gr dır.Arı sayısı yükseldikçe bu miktar düşer.Mesala 80 binlik kovan 80 kilo bal verir diye nufusu 160 bine çıkarırsanız alacagınız bal 120 kiloya düşer.
Hep dikkat etmişimdir yabancı ülkelerde kovanlar hep böyleydi.Bu güçteki kovan 5 günde alt katıda üst katıda balla doldurur.Biz arı kovanıyla övünüyoruz avrupalı kovan başına aldıgı balla.

80 Binlik kovan görüntüleri.Bu yöntemi bal sezonu başında yapmalısınız.Güçlü arıyı bir kovanda tutmak imkansız.Bal gelmedigi zaman arı mutlaka oğul verecek yada mevcudunu kıracaktır.Bunu önlemenin yolu nektar yani bal geliri başlayana kadar arıları bölüp sonra tekrar birleştirmek gerekir.





80 Binlik arı uygulamasında bazı hesaplama yanlışlaıkları yapıldı.Bazı kovan nufusları 100 bini bulmuştur.Filimler bal sağımdan sonra çekildi,arı sagımda balı alınınca böyle dışarıya vurdu kendisini.2007 haziran kestane balı hasadından sonraki görüntüler.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Abi 80 binlik kovan benim için dehşet bir görüntü.Benim gibi acemiler bunu görse arı oğul veriyor sanar.Allah izin verirse sezona çıkarsak bunu denemeyi istiyorum.