13 Ağustos 2008 Çarşamba

80 BİNLİK KOVAN OLUŞTURULMASI

Kovanlardan yüksek verim almak ve kısa süreli ballarda uygulanır bana göre.Örnek olarak kestane balı uzun sürmez.Elinizdede güçlü kovan yoksa balda alamazsınız.Her zamanda bu güçte arıyı elde tutamadıgınıza göre birleştirme yapmalısınız.Birleştirme yapılacak kovanlar genelde yan yana olmalı ayrıcada akşamdan birleşeceklere aynı kokuyla kokulandırmalısınız.Arı gücünün 80 binlik oldugunu anlamanın yolu ise,20 çıta ful arı,yada dagınık 30 çıta arılı kovan demektir.

80 Binlik kovan oluşumundan 10 gün sonrası bal hasadı.Bu kovadan yaklaşık 20 ballı çıta alınmıştır.O sene ben bu uygulamayı yaptıgımda yanımda Kadir başkanımında arıları vardı.Onun arı sayısı 70 civarındaydı.Benim arılı kovan sayım 50 idi.Arıları birleştirerek 26 tanesine 80 binlik sitemi uygulamaya çalıştım.Başkanım sagıma bile gerek görmedi,çünkü normal güçte arılardı bal yapmadılar.Bende 26 kovandan 22 teneke kestane balı aldım.Bu iki filimin çekiminde Murat Çakır vardı.Bal hasadını asistanım azebeycanlı Ahmet'le yaptık::))Tarih 2007 haziran ayı,Şile Kızılcaköy.

Hiç yorum yok: