13 Ekim 2009 Salı

KOVANLARIN SIKIŞTIRILMASI VE TAZE HACI

11 ekim 2009 günü taze hacıyla buluşup arılarına gidilecekti. Bekir Gültekin taze hacım olmaktadır.
Denizli köyünde bekirin üç degişik yerde arısı var.

Arılarının en çoguda bu arılıkta. Yanlız burası ve birazdan çalışacağımız yer yüksek gerilime çok yakın.
Kendisi yüksek gerilimin arılara olan zararından habersizmiş, koskoca köyde iki yeri arılık seçiyor, ikiside yüksek gerilime denk gelmiş. İlk arılığıda tepenin başı bir yer uzaktan gösterdi yanına gidemedik. Denizli köyünün yerlisi kendisi.

Arıların sehpalanması için, uzun boruları boş katlara koyarak iş halledilmiş. Basit ama çok güzel ve en az masraflı, tabiki romanların gözü görmesin boruları.

Saracagımız arılar, cuma günü gördüğüm arılardı. Zaman kalırsa diğerlerinede bakılacaktı. Kovanları açtıgımızda 4-5-6 çıta arısı olanlar vardı, sıkıştırma olmadıgı gibi üstünde örtü olmaması bakın nasıl görüntülere sebeb oluyor. Bu arı o kadar tırmalamışki, yavru var fakat o kadar büyük alanda başka arılı kovanda olmamasına rağmen hiç bir kovanda ağarma yoktu. Çektiğimiz çıtada anaarıda gezip duruyordu.
Bu kovadada bayagı bir arı var, fakat görüntü gördüğünüz gibiydi, kovanlarda örtü yok, yada gazete örtülmüş arıda gazeteleri okumak için tırmalayıp atmışlar. 10 gün sonra bu arılıktan gene resimler çekecepğim.
Bu kovan bir zamanlar çok güçlüymüş çıtalkarında bu anlaşılıyor. Bu kadar balı yapmış ne olduysa çok az bir yavruya düşüp kovanı terk etmiş.
Bekir Gültekin çiftçilik yapıyor seraları filan var. Arılara işlerinin çokluğundan bakamıyor, arıdan falanda korkan birisi degil zaten filimlerdede görüyorsunuz. 25 kovanı sönmüş şu ana kadar, ben gittiğimde yağmalanan 6 kovan vardı, üçte bu arılıkta sönen vardı birisi terk, birisi anasızlıktan bitmiş biriside yagma.

video

Filimi uzun sürdüğü için yarıda kesip tekrar çektim, yoksa yüklemelerde sorun çıkabiliyor.

video
Filim çekerkende bazı espiriler vardı, arıları sıkıştırmaya ilk ben başladım ve taze hacı dediki bu arılar terlemezmi.::)

Dedimki arılara o kadar gazete okutmuşun bunlar cahil degil. Terlemezler ayrıca kendilerini geliştirmek için geçte kalmamışlar::))

Buranın köylerinde bazı deyimler var bunlardan biriside "hapır"dır. Yani arı fişek veya zıpır gibi çalışacak yerine , bir dahaki geldiğimizde hapır hapır çalışacaklarmı dedi. Yaptıklarımızn sonucunu çok kısa sürede görecegiz, ben merak etmiyorum ama taze hacı merakta.

2 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Hani bu haberin yazıları nasıl haber bu be yav :)

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi bende bir çok haber veya filim yüklü bekler, boş vakitlerimde yüklerim bazılarını belli bir tarihe ayarlıyorum, bunun ayarlandıgını unutmuşum. Yani akşamları msn de çet yaparken bir taraftanda yükleme devam eder.

Birazda yazısız olması sadece filim olmasındandı. Daha sonradan resimleride ekleyiverdim.

Bekir'in bir sıkıştırma filimi daha yüklü, onuds bir kaç gün sonra izlersiniz.
Ayrıca biraz önce taze hacıyla görüştük, bazı kovanlar kalmıştı, diyorki onlarıda sıkıştırdım.

Malın varsa bakacaksın, bizim gibi gezmeyeceksin dimi::)))

Ne demişler, dervişin fikri neyse bunu devamlı zikire dönüştürür, yazılıp çizilenlerde kişilerin fikirlerinin , zikre dönüşümüdür.